Satylia

Türkiye'nin İlk Pro-Postbiyotiği | Satylia

Nedir

Satylia probiyotik, çinko ve krom içeren takviye edici gıdadır.

Nasıl Kullanılır

11 yaş ve üzeri yetişkinler için sabah ve öğlen olmak üzere günde 2 kere alınması önerilir. 2 kapsül arasında en az 4 saat olmalıdır. 60 kapsül, 1 aylık kullanım içindir. Satylia’yı 1 bardak su ile kullanabilirsiniz. Kapsüller küçük, tatsız ve kokusuzdur. Kapsüller açılarak kullanılmaz.

Ne Zaman Kullanılır

Günde 2 kere, 1 kapsül şeklinde tüketilmesi önerilir. Sabah ve öğlen; aç veya birkaç lokma öğün ile birlikte kullanılması tavsiye edilir. 2 kapsül arasında en az 4 saat olmalıdır. Bir bardak su ile alınmalıdır. Önerilen dozajı dikkate alarak günde belirtilen miktarda tüketilmesi çok önemlidir. Ürünün etkili olabilmesi için düzenli olarak kullanmaya özen gösterin.

Ne İşe Yarar

Satylia içerisindeki probiyotik mikroorganizmalar sindirim sistemini düzenlemeye yardımcı olur. Ayrıca çinko içeriğiyle yağ asitlerinin normal metabolizmasında ve normal karbonhidrat metabolizmasında; krom içeriğiyle de normal makro besin öğeleri metabolizmasında ve kan glukoz düzeyinin korunmasında rol oynar.

Satylia Probiyotik

SATYLIA PRO-POSTBIYOTIK

Hafnia alvei HA4597™ Nedir?

Hafnia alvei HA4597™ Nedir?

Hafnia alvei HA4597™, normal bağırsak florasının bir parçası olarak insanların sindirim sisteminde bulunan bir bakteridir. Hafnia alvei HA4597 etki mekanizması bilimsel olarak tanımlanmış ve anlaşılmış bir probiyotiktir.2

Hafnia alvei HA4597™ Gıda Takviyesi Olarak Güvenli midir?

Hafnia alvei HA4597™ Gıda Takviyesi Olarak Güvenli midir?

Hafnia alvei HA4597™, ayrıca peynir üretiminde kullanılan bir starter (başlangıç) kültürü bakterisi olarak süt ürünleri endüstrisinde yıllardır kullanılmaktadır. Bu nedenle insan beslenmesinde uzun bir güvenli kullanım geçmişine sahip bir bakteridir. Hafnia alvei, EFFCA (European Food & Feed Cultures Association - Avrupa Yiyecek ve İçecek Kültürleri Birliği) tarafından gıdada kullanılabilen bir mikroorganizma olarak listelenmiştir.

Çinkonun Sindirim Sistemine Faydası Nedir?

Çinkonun Sindirim Sistemine Faydası Nedir?

Çinko normal karbonhidrat ve yağ metabolizmasını destekler ve makro besin öğeleri metabolizmasına katkıda bulunur. Yani vücut tarafından işlenmesine ve kullanılabilir hale gelmesine katkıda bulunur.

Kromun Sindirim Sistemine Faydası Nedir?

Kromun Sindirim Sistemine Faydası Nedir?

Krom normal makro besin öğeleri metabolizmasına katkıda bulunur. Ayrıca kan glukoz düzeyinin korunmasında rol oynar.

SAĞLIK REHBERİ

Uzm. Dyt. Özgür G.
14.05.2024 | 11.06.2024
Yetersiz ve Dengesiz Beslenme Nedir? Zararları Nelerdir?

Vücut; sindirim ve solunum sistemlerinin işlemesi, organların çalışması ve günlük aktivitelerin yerine getirebilmesi için enerjiye ihtiyaç duyar ve bu gereksinim besinlerden karşılanır.

Devamını Oku
Uzm. Dyt. Özgür G.
14.05.2024 | 12.06.2024
Fit Vücut Nedir? Fit Vücut İçin Yapılması Gerekenler Nelerdir

Formda ve sağlıklı bir vücuda sahip olmak hemen herkesin hayalidir.

Devamını Oku
Uzm. Dyt. Özgür G.
14.05.2024 | 21.06.2024
Tokluk Hissi Veren Yiyecekler Nelerdir?

Tüketilen besinlerin çeşidi açlığı ve iştahı kontrol eden hormonlar üzerinde etkisi vardır. 

Devamını Oku
Uzm. Dyt. Özgür G.
14.05.2024 | 16.06.2024
İştah Nasıl Kesilir? İştah Kesen Yiyecekler Nelerdir?

Kişinin yemek yemeye karşı duyduğu istek iştah olarak tanımlanır.

Devamını Oku
Uzm. Dyt. Özgür G.
14.05.2024 | 24.06.2024
Postbiyotik Nedir? Postbiyotik Faydaları Nelerdir?

Bağırsak sağlığının, tüm vücut sistemleri ve bağışıklık sisteminin normal fonksiyonlarının yerine getirilmesi açısından önemli olduğu bilinen bir gerçektir.

Devamını Oku
Uzm. Dyt. Özgür G.
06.05.2024 | 15.06.2024
Huzursuz (Irratabl) Bağırsak Sendromu Nedir? Neden Olur?

İrritabl bağırsak sendromundan korunmak için yeterli ve dengeli bir beslenme programını takip etmeli ve diyeti düzenli egzersizlerle desteklemelisiniz.

Devamını Oku
Uzm. Dyt. Özgür G.
03.05.2024 | 22.06.2024
Geçirgen Bağırsak Sendromu Nedir? Neden Olur?

Geçirgen bağırsak sendromu, bağırsak astarının görevini yerine getirememesi sonucu bağırsaktaki mikroorganizmaların ve toksinlerin kan dolaşımına girmesi şeklinde tanımlanabilir.

Devamını Oku
Uzm. Dyt. Özgür G.
03.05.2024 | 17.06.2024
Bağırsak Enfeksiyonu İltihabı Nedir? Nasıl Geçer?

Bakteriyel, viral ya da parazitik nedenlerden dolayı bağırsak iltihabı ile karşı karşıya kalabilirsiniz.

Devamını Oku
Uzm. Dyt. Özgür G.
03.05.2024 | 18.06.2024
Bağırsak Florası Mikrobiyota Nedir? Neden Bozulur?

Bağırsak florası, milyonlarca mikroorganizma çeşidinin bir arada, uyum ve belirli bir denge içinde yaşadığı mikroskobik bir ortamdır. 

Devamını Oku
Uzm. Dyt. Özgür G.
03.05.2024 | 23.06.2024
Limonlu Su Zayıflatır mı?

Limonlu su asidiktir ve bu özelliği sayesinde kan şekeri seviyelerindeki dalgalanmalar üzerinde etkili olabilir.

Devamını Oku
Uzm. Dyt. Özgür G.
03.05.2024 | 22.06.2024
Spor Yapmanın Faydaları Nelerdir?

Kasların çalışmasını ve dolayısıyla vücudun kalori yakmasını sağlayan her türlü fiziksel hareket, egzersiz olarak tanımlanır.

Devamını Oku
Uzm. Dyt. Özgür G.
03.05.2024 | 11.06.2024
Probiyotik Nasıl Kullanılır?

İnsan vücudunda milyonlarca mikroorganizma bulunur ve bunların büyük bir çoğunluğu bağırsaklarda yaşar.

Devamını Oku
Uzm. Dyt. Özgür G.
03.05.2024 | 17.06.2024
Probiyotik Beslenme Nedir? Probiyotik Besinler Nelerdir?

Genel vücut ve özellikle sindirim sistemi sağlığının korunmasında önemli rol oynayan probiyotikler, canlı bakteri ve maya çeşitleridir.

Devamını Oku
Uzm. Dyt. Özgür G.
03.05.2024 | 24.06.2024
Probiyotik Nedir? Faydaları Nelerdir?

Sindirilemeyen besinleri fermente etme, enerji tasarrufu sağlama, K vitamini sentezleme ve bazı besin bileşenlerin emilimini sağlama gibi fonksiyonlara sahiptir. 

Devamını Oku
13.02.2024 | 13.05.2024
Çinkonun ve Kromun Metabolizmaya Katkısı Nedir?

Kendini aç hissetme ve sürekli bir şey yeme duygusunun altında yatan sebeplerden birisi de insülin düzeyinde artış gibi metabolizma kaynaklı problemlerdir.1

Devamını Oku
06.12.2023 | 09.01.2024
Günde Kaç Adım Atmak Fayda Sağlayabilir?

Yürüyüş, sağlıklı yaşama katkı sağlayan fiziksel aktivitenin en güvenli ve en basit biçimlerinden biridir.1

Devamını Oku
06.12.2023 | 22.01.2024
Vücut Kitle İndeksi (VKİ) Nedir?

Vücut kitle indeksi (VKİ), yetişkinlerde boy/kilo özelliklerini tanımlamak ve bunları gruplar halinde sınıflandırmak için kullanılan kolay bir ölçümdür.1

Devamını Oku
20.11.2023 | 03.01.2024
Obezite Nedir?

Yaşam tarzınızı değiştirerek bu risk faktörlerinin çoğunu kontrol edebilirsiniz.1

Devamını Oku

KAYNAKÇA

  • Türk Gıda Kodeksi Beslenme ve Sağlık Beyanları Yönetmeliği.

  • Satylia Ürün Bilgisi.

  • 2019 Winners. https://nutraingredients-awards.com/live/en/page/previous-winners. Erişim tarihi: Haziran 2022

  • Enterobacteriaceae . Michael S. Donnenberg, in Mandell, Douglas, and Bennett's Principles and Practice of Infectious Diseases (Eighth Edition), 2015. https://www.sciencedirect.com/topics/medicine-and-dentistry/hafnia-alvei/pdf.

  • Veiga P et al. Moving from probiotics to precision probiotics. Nat Microbiol 5, 878–880 (2020).

  • Vinot, N. et al. 'The Potential of Precision Probiotic Hafnia alvei HA4597 to Support Weight Loss', in H. M. Heshmati (ed.), Weight Management - Challenges and Opportunities [Working Title], IntechOpen, London, 2022. 10.5772/intechopen.103723.

  • Bourdichon F et al. "Safety demonstration of microbial species. Risk assessment of specific microbial strains for use in the food chain", Università Cattolica del Sacro Cuore, XXXIV ciclo, a.a. 2020/21, Piacenza, [http://hdl.handle.net/10280/115770].

  • Bourdichon F et al. Food fermentations: Microorganisms with technological beneficial use. Int J Food Microbiology 2012;154(3):87-97

  • Décheloe P et al. The Probiotic Strain H. alvei HA4597® Improves Weight Loss in Overweight Subjects under Moderate Hypocaloric Diet: A Proof-of-Concept, Multicenter Randomized, Double-Blind Placebo-Controlled Study. Nutrients 2021, 13, 1902.

  • Legrand R et al. Commensal Hafnia alvei strain reduces food intake and fat mass in obese mice—a new potential probiotic for appetite and body weight management. International Journal of Obesity. 2020. 44(5):1041-1051.